lördag 24 augusti 2013

DNF i Stockholm

Första tävlingen under löpkarriären som det står DNF i listan. Vilket mög! Men så här var det.
Superfint väder bra löpare på startlinjen och ett högt uppskruvat tempo från början. Kändes helt ok och vi var 6 stycken som låg och körde på. Skyltningen av banan var utan att ta i kass! Många sprang fel i både 10 och 21km klassen. Tror jag räknade till 5 gånger som vi sprang fel och då är det inte bara asfalt folk som knappt hittar runt kvarteret (mig inräknat). Precis innan varning vid 10km var det en utförslöpa där jag kom snett med foten och trampade åt helvete. Slog av på takten och la mig i slutet och lite bakom de tre löpare som jg låg med. Svanebo och en annan kille låg ytterligare ca 15 sekunder före oss. Märkte ganska snabbt att det inte ville ge med sig med foten och nu gick hjärnan gick på högvarv. Vad göra? Hålla ut och ev förvärra foten men ändå få några poäng i cupen och kanske inte kunna träna/ tävla nästa helg? Pallplats kändes avlägset det med så det var 4 eller 6 e plats som bäst om ens det. Så vid varvningen efter halva sträckan vek jag av vid langningen och meddelade ledningen om brytning.

Direkt efter var det ångest såklart för att bryta tillhör turligt inte vanligheterna men så här efteråt känns det ändå som rätt beslut och suget efter nästa tävling redan till helgen ännu större! //M
Tröst på såren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar