tisdag 27 maj 2014

Tävlingarnas tid är här

Äntligen börjar tävlingarna komma igång på allvar och juni ser helt full ut varje helg av dem och det gillar vi såklart.
Helgen som gick var vi uppe i Kolmården och körde andra STT och det gick väl sisådär. Bra start med fin jämn fart och vi bildade snabbt en liten klunga på sex man. Allt kändes bra och hade ett bra flyt fram till en 7km då jag ouppmärksamt gjorde en skön flygtur i en utförslöpa när det började röra sig lite. Drog i knät i en sten på sidan och fick rätt ont trots att jag var snabbt uppe igen. Det var bara att försöka hitta flytet igen och köra på i sitt tempo trots allt. hade såklart planer på att bryta lite men att göra et hade det bara tagit förmodligen ännu längre tid att få komma tilbaka till mål så det var bara att köra på och se det som en träning. Blev omsprungen av ett gäng som kom efter men det struntade jag i. Blev i mål 9:a. Anli fick hålla fanan högt i helgen och blev fin tvåa på damernas 10km.

Efter tävlingen tog vi det ganska lugnt i stugan vi hyrt och lagade fin mat och delade en flaska Bordeaux som jag tagit med. Rätt skönt att kunna ta det lugnt efter tävlingen och inte stressa med att få köra hem direkt.
Men jag har nu överansträngt min högra vad för att kompensera att jag inte kunnat ta i lika mycket med då vänster efter vurpan så nu är det rehab träning på vår Vibb här på jobbet och Anli satt Kinesiotejp så förhoppningsvis ska man nog vara pigg tills på lördag och Kullamannen ute på kullaberg. Är anmäld till 12km banan men det finns ändå ett litet sug på 50km rundan som börjar i Ängelholm och då Råbocka där man cyklade mycket mountainbike när det begav sig. Superfint! Vi får se helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar