söndag 26 maj 2013

Kolmården Trail

Så var det som sagt i Kolmården det skulle tävlas i på lördag. Åkte upp redan på fredagen och bodde någon mil ifrån tävlings området runt Sörsjön. Frukosten där vi bodde fick ätas på närmaste krog vid motorvägen då frukosten där vi bodde inte serverades innan högsäsongen och att äta på det vandrarhemmet var inte direkt att tänka på då det var duktigt snuskigt i köket. Men det funka och de hade schysst kaffe och det var ju det som var det viktigaste. =)

På tävlingen gav sig först 21km löparna iväg och jag ångrade lite att jag inte skulle löpa i långa klassen. Men inte mycket att göra åt utan 10 minuter senare var det min klass 10km som skulle ge sig iväg. Direkt sprack fältet och vi var 4 stycken som matade på. Två av killarna fick en liten lucka och jag hoppades på att killen jag låg med skulle hänga på och dra ifatt dem för att spara mig lite. Tydligen var det ganska dåligt taktiskt och luckan blev större. När vi kom ut på en grusväg så gick jag upp och matade på och hojta till att den andra killen skulle hänga på för att hjälpas åt att jaga ifatt de två i fronten. Tyvärr hade han bränt sitt krut och resten av loppet låg jag ensam med de andra en bit fram likt ett ingenmansland. Knep en tredje plats och lite poäng i touren men retar mig på att jag inte gasa på innan under loppet.

Loppet annars var fint med hyggligt torra stigar och en hel del obanad terräng. Även ett kärr/myr eller liknande där man satt sig rätt bra vid 9.5km. Men i det stora hela var det en riktigt bra tävling med bra funktionärer. Dock skulle man ju vilja ha prisutdelningen betydligt tidigare. Efter de tre första i huvudklasserna +10min.

Nu intervaller här tydligen// Rock on

Packat för nästa tävling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar