söndag 15 september 2013

Lergöksloppet

Känns som om säsongen är på väg att ta slut för min del och nu återstår bara avslutning av Salomon Trail tour i sälen nästa helg. Det har varit många tävlingar nu den sista tiden och det känns i kroppen när man tävlar varje helg. Men fortfarande så hänger den med och ska nog kunna prestera bra även den sista tävlingen.
Segersviterna hänger kvar bra och tog i går den tredje raka segern på de senaste tre helgerna. denna gången var det i Ängelholm nere i Kronoskogen där vi hängde mycket när vi bodde i ängelholm. Körde mycket mountainbike här och sen blev det fina löprundor där. Terrängen är ganska så platt med små små backar och tvära kurvor. Superfina "single-tracks" för mountainbike.

Nu var det dock löpning som skulle göras och jag hade som plan att köra på i min fart och inte tänka så mycket på de andra. Planen var att få ett bra träningsrunda med de första 5km mellan 3.00-3.10/km fart. Jag visste att det skulle bli skitjobbigt och jag skulle vilja hosta upp lungan redan efter de första km men det kändes som en riktigt bra genomkörare inför nästa helg.
De första tre km är ganska så lättlöpta på stor fin cykelväg för att sen vika av in i lite mer knixig bana. Där det mest gäller att hålla ett jämt fint tempo. Vid 5km markeringen kunde jag sen slå av lite på farten och börja andas igen som det kändes. Ni vet som om att andas igenom ett sugrör var det ju innan.. Hela loppet kändes bra och kunde äntligen få vila efter 33.41 på den 10.2km långa banan.

Kvällen spenderades med att ta en skön promenad ute vid Hovs hallar i naturreservatet. // Out

Hittade den här bilden som är efter Laxaloppet där Musse segrade
och jag inte fy skam kom på en andra plats efter att fått släppa honom när han 
gjorde sitt andra ryck och mina ben var som telefonstolpar..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar