söndag 8 september 2013

Ny Seger i STT Jönköping

Så var det dags för en ny seger. Denna gång i Jönköping och Ikhp regi. Jag har varit där en gång innan då jag körde NM i mountainbike. Då var vädret katastrof regn, lera och blåst. Nu var det strålande sol och över 20 grader varmt. Vid start fick jag reda på av någon bakom att det tydligen var ett spurtpris vid 1.8km så jag tog snabbt ett beslut att gasa ifrån start och försöka knipa det priset med. Det gick fint snabbt ifrån start och jag kände att benen var bra för dagen och släppte på även utför. Små fina single- tracks nästan hela de 10km runt skidbacken gjorde tävlingen till en av de finaste hittills i touren. Den avslutande skidbacken upp till klubbstugan var även den bra och jag kunde ta det ganska lugnt uppför tiden för de 10km och nästan 350 höjdmetrar blev 40.22

Efter prisutdelningen bar det sen av till Lyckorna vid ljungskile för lite skön sensommar fest med sanslös mat och bra dricka.
En skön helg helt enkelt// M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar