söndag 30 juni 2013

42km 650 hm, 2.43.33 min senare...

Båstad Marathon är avslutat för detta år och som man hoppats så försvarade jag titeln ifrån förra året och sprang även några minuter snabbare.
Innan starten var ångesten ganska påtaglig då jag var lite osäker på min form och att jag nästan inte tränat just för maradistansen. Men på hemmaplan och gångavstånd så var det inte så mycket att tänka på.

Hela loppet kändes det fint och jag hade 10km på 35.30, 21km 1.15 och 30km på 1.51. Sen visste man ju att det skulle bli jobbigt och det blev det..
De sista två km var inte roliga med krampkänning i baksidan av låret, framsidan och vaderna. Tror jag snittade runt 4.30 de sista km. Men skönt att vinna och skönt att ha gjort det igen på hemmaplan. På kvällen var det Pepes bodega och pizza med öl som gällde och sen vidare till Hotell Skansen för avslutande vin innan man gled hem trött och nöjd..
Lite sliten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar