torsdag 11 juli 2013

Swedish open

Nu är det "Högsäsong" här i Båstad både i butiken och runt om på Bjäre. Folk ifrån hela landet dyker upp. Några här för tennisen och andra för festerna. Själv gillar jag mixen av båda. =) Dock är herrtennisen i år inte lika välbesökt för min sida då jag måste jobba en hel del men vår 90-tums tv går såklart konstant på så man missar inte mycket ändå.
Men givetvis är det inte samma sak som att vara där och sippa på ett glas champagne eller en iskall öl samtidigt som man ser tennis i världsklass.

Träningen har nu kommit igång igen efter maran lite mer seriöst så festandet får man ju välja sina dagar så det inte blir hela tiden. det hade inte kroppen eller löpningen gillat. Nu i Juli månad är det mycket fokus på fart då jag inte har mer maror planerade i år. En hel del milslopp väntar så farten ska nog infinna sig ganska snabbt. Idag var det ett sådant pass som stod på schemat. Nu även under tennisen brukar jag löpa ganska tidigt eller rättare sagt Duktigt tidigt 08.00 startar jag för att slippa en massa folk ute på vägarna. Dock finns det rätt mycket folk ute redan då, främst andra löpare men även nattsuddare på väg hem eller vaknandes i sina bilar (de som inte fått eller har råd till rum här runtomkring).

Lite måste man ha..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar