lördag 31 augusti 2013

Seger i Salomon TT Kåsjön

Äntligen ännu en seger! Känns som om det var evigheter sen man stod högst upp på Pallen och med tanke på de senaste tävlingarna hur de gått så var st extra skönt. Hade inte tränar typ iveckan så hur det skulle gå visste man ju inte riktigt. Redan ifrån start så körde jag på ganska hårt i en asfalt backe som sedan ledde in oss i skogen. Väl i de lättköpta första km hade jag fått en lucka som jag visste skulle behövas då jag var lite väl försiktig på de tekniska partierna då min fot inte riktigt var som den skulle sen förra helgens stukning i Hellas. Försökte hitta en bra fin rytm igenom det fina landskapet med helt exemplarisk snitsling!! På de mer lättköpta partierna ökade jag lite. Hade varken klocka eller visste vad tiden var men en skön och bra känsla hela loppet. Vann med nästan 3 minuter till godo till tvåan på de 11km och det var välbehövliga poäng sen förra helgens misär.. Kan nog bli sommarens sista grillning ikväll då solen visar sig ifrån sin god sida..
Gottis..!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar