måndag 29 april 2013

Tävlingspremiär

Så var då helgen över med tävling för min del i södra parterna av vårt land. Sydkustloppet som firade 5 år med strålande solsken och en del medvind längs de 21km mot smygehuk. Dock så blev det mest som ett träningspass för min del då jag blev sjuk onsdagen innan loppet och brottades fortfarande med sviterna efter det och gör fortfarande med en förkylning som gör så att det ser ut som om jag gråter hela tiden. Att det var sol och medvind avgjorde helt att jag ens skulle ställa mig på startlinjen. Den gode Magnus Hansson var tillbaka i fint slag och jag vinkade av honom efter dryga två kilometer och önskade han Bon voyage då jag inte ens hade tanken att hänga på mer än så. Sprang och snackade lite med en annan Magnus innan jag blev solo i ett slags ingenmansland. Rätt trist faktiskt men en fin sträckning av banan och en del folk längs vägen gjorde det ganska ok ändå. I mål var jag efter 1.13.30 så bra träningspass blev det.
Nu hoppas man att det ska släppa snart med förkylningen så man kan gasa på för fullt och vara i fint slag innan salomon trail tour drar igång den 11.e Maj. Tydligen lär det gå undan där när man ser startlistan! Skönt, kommer man snabbt hem till sängen.
//Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar