måndag 13 maj 2013

Trail touren är i gång

Så var denna helg över med två deltävlingar i Salomon trail tour avverkad.
Att ha två deltävlingar direkt efter varandra funkade väl men man hade ju inte direkt pigga ben efter Kullamannen och på söndagen i Falkenberg med löpning i sand och vatten. Det märks att jag har helt klart inte tränat mer i terräng än vad som man kanske skulle vilja just inför helgen och redan ganska snabbt fick släppa den direkta täten när det blev tekniskt. Så även om man har gjort milen på 31.40 så är det HELT annorlunda att löpa i skogen och det är bara att ta åt sig det och börja träna lite mer i skogen sen är det alltid tävling som ger bästa träningen då man får se hur det verkligen ska gå till att löpa fint och snabbt i skogen som man fick en uppvisning i helgen. Slutade 5:a i Kullamannen och i Falkenberg blev jag även där 5:a. Dock grämer jag mig lite att jag inte följde på när det blev en lucka i fronten utan valde att ligga kvar och hoppas på att det skulle gå ihop.
Nästa tävling är i Kolmården den 25:e Maj och jag har inte riktigt bestämt mig om det blir 11km eller 21km.

Vila idag och imorgon blir det just i skogen som gäller och då ute i Hasslöv med ordentliga stigningar och lite mer i terrängen som det behövs. Även ett distanspass på 28km blir det på Torsdag då jag inte vill helt släppa landsvägen och har en del lopp på det underlaget med i år. Tydligen ett marathon med.. =)

// Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar